بسیاری از رهبران جهان از انتخاب مجدد باراک اوباما به رياست‌جمهوری آمريکا استقبال کردند

انتخات مجدد باراک اوباما به رياست جمهوری آمريکا برای چهار سال آينده، واکنش های گسترده ای از سوی رهبران جهان به دنبال داشت و از آن به گرمی استقبال کردند.
ولاديمير پوتين، رييس جمهوری روسيه، با ارسال پيامی برای باراک اوباما انتخاب وی را تبريک گفت و آن را «بسيار مثبت» ارزيابی کرد.
فرانسوا اولاند، رييس جمهوری فرانسه، نيز روز چهارشنبه با ستايش از انتخاب مجدد باراک اوباما گفت که اين نتيجه به معنی آن است که ايالات متحده به تعهدات جهانی خود متعهد خواهد بود.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ديويد کامرون، نخست وزير بريتانيا، هرمان ون رامپوی، رييس اتحاديه اروپا، فردريک راينفلد، نخست وزير سوئد و آندريوس کوبيلوس، نخست وزير ليتوانی از ديگر رهبران اروپايی بودند که با ارسال پيام های تبريک به باراک اوباما خواستار تقويت همکاری های اتحاديه اروپا و آمريکا در دوران رياست جمهوری وی شدند.
هو جين تائو، رييس جمهوری چين، و ون جيابائو، نخست وزير اين کشور، نيز به خاطر انتخاب مجدد باراک اوباما پيام های تبريکی برای او فرستادند.
حامد کرزی، رييس جمهوری افغانستان و محمد مرسی، رييس جمهوری مصر، نيز با ارسال پیام تبريک برای آقای اوباما ابراز اميدواری کردند که انتخاب مجدد وی به تقويت «دوستی» ميان کشورها و آزادی و صلح کمک کند.
مقام های جمهوری اسلامی هنوز به انتخاب مجدد باراک اوباما واکنشی نشان نداده اند.