وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از روند پیشرفت مذاکرات ایران و ۵+ ۱ در وین استقبال کرد

در پی تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۵+ ۱، جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا در بیانیه‌ای از روند پیشرفت مذاکرات در وین استقبال کرد.

آقای کری در بیانیه خود آورده است:«همان گونه که رئیس جمهور اوباما و دولت آمریکا مشخص ساخته ما متعهد هستیم تا ببینیم آیا می توانیم به راه‌حلی برای یکی از مبرم‌‌ترین مسایل بین‌المللی ـ یعنی جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای، دست پیدا کنیم؟»

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرده است که ایران نیمی از اورانیوم غنی شده خود را تاکنون به سوخت هسته‌ای تبدیل کرده و همچنین متعهد شده است که نیمه باقی مانده از اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده خود را نیز به سوخت برای راکتور تحقیقاتی تهران تبدیل کند.

بیانیه تاکید کرده است که در مقابل،بخشی از تحریم‌های جهانی علیه ایران همچنان به حالت تعلیق باقی خواهد ماند و ایران به دو و هشت دهم میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده خود دسترسی خواهد داشت. با این همه جان کری تاکید کرده است که همچنان بخش عمده‌ای از سرمایه‌های مسدود شده ایران، دور از دسترس جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند و باقی تحریم‌ها نیز به قوت خود باقی خواهند بود.

بنا بر این بیانیه برنامه هسته ‌ای ایران در چهار ماه آینده همچنان متوقف خواهد ماند.