مسئولان ارشد جمهوری اسلامی فساد مالی در ایران را محکوم کردند

همزمان با همایش «مبارزه با فساد» و همچنین اعلام خبر کشف «فساد دوازده هزار میلیارد تومانی»، اظهار نظرها در باره فساد مالی در ایران افزایش یافته است.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به درخواست مسئولان این همایش برای صدور پیام نوشته است: «این سمینار و امثال آن بنا ست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نیز در این همایش از جمع شدن تفنگ، پول، قدرت و رسانه در دست یک نهاد انتقاد کرد.

با این حال صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ا، با هشدار در مورد اینکه مبارزه با فساد «ابزاری سیاسی» نشود گفت: «نباید همه فساد را به گردن دولت قبل انداخت».

اما علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در سخنان خود در این همایش از اینکه «پالایشگاه به وزارت دفاع داده شود یا اینکه بنیاد شهید بانک، مرغداری و دامداری داشته باشد» انتقاد کرد.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، نیز از بازداشت بیست تن از مدیران میانی دولت احمدی‌نژاد در ارتباط با تخلفات مالی خبر داده است که به گفته او سه تن از آنان همچنان زندانی‌اند.

از سوی دیگر بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، نیز گفته است بابک زنجانی هفت‌هزار میلیارد دلار از پول فروش نفت را به خزانه بازنگردانده و به گفته او «خورده است».

علی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، نیز گفته است تخلفات دولت روحانی برای تأمین مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی مثل تخلفات دولت احمدی‌نژاد است و این دولت نیز از «منابع غیرقانونی قبلی برداشت می‌کند».