حسن روحانی لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد را مایه «شرمساری» خواند

حسن روحانی ، رییس‌جمهوری ایران، روز دوشنبه از وزیران کشور و دادگستری خواست که به موضوع لغو سخنرانی علی مطهری از سوی دادستانی مشهد رسیدگی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای روحانی در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، با اشاره به روایت علی مطهری نایب رییس مجلس، این اتفاق را «مایه شرمساری» خواند و تاکید کرد که دولت از «حقوق اساسی» ملت ایران و مردم مشهد دفاع خواهد کرد.

رئیس جمهوری ایران در این نامه از کسانی که به گفته او در استان خراسان رضوی قصد دارند دهان ها را ببندند وسد راه سالن‌های سخنرانی شوند،شدیدا انتقاد کرد و آنان را به «افراطی‌گری و دوقطبی سازی جامعه» متهم کرد.

آقای روحانی همچنین از وزارتخانه‌های کشور و دادگستری خواست تا با بررسی کامل و گزارش سریع موضوع، متخلفین و اِهمال کنندگانِ این حادثه را شناسایی و معرفی کنند.

علی مطهری قرار بود روز یکشنبه ۳۰ آبان و همزمان با روز اربعین، در مشهد سخنرانی کند ولی آن‌گونه که منابع خبری و نایب رییس مجلس اعلام کرده‌اند، دادستانی مشهد در نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی این شهر دستور داده که این سخنرانی لغو و محل آن نیز پلمب شود.