بسیاری از رهبران و چهرهای سیاسی جهان به ترورسفیر روسیه در ترکیه واکنش نشان دادند

ترورِ آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه واکنش بسیاری از رهبران و شخصیتهای سیاسی جهان را در پی داشت.

از آن جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب گفت این جنایت اقدامی است تحریک آمیز در جهت از بین بردن تلاشها برای عادی سازی روابط روسیه و ترکیه.آقای پوتین به موضوع سوریه اشاره کرد و افزود این جرم با هدف منحرف کردن روند صلح سوریه و خنثی کردن تلاشهای کشورهای چون روسیه ، ترکیه وایران و سایر کشور های علاقه مند صورت گرفته است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز ضمن محکوم کردن سوء قصد بجان سفیر روسیه گفت پس از این رویداد من و آقای پوتین تلفنی گفت و گو کردیم و هم نظر بودیم که این اقدام برای تحریک بوده و دو کشور روسیه و ترکیه خصومتی با یکدیگر ندارند.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به این حادثه گفت:ایالات متحده سوءقصد به جان آندری کارلوف را محکوم می کند و خود را در غم خانواده سفیر و مردم روسیه و سایر قربانیان این حادثه شریک می داند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل هم سوء قصد به جان سفیر روسیه در ترکیه را به هیئت روسیه در سازمان ملل تسیلت گفت و این اقدام را ناعادلانه توصیف کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز از جمله چهره های سیاسی بود که به ترور سفیر روسیه واکنش نشان داد.آقای ترامپدر یک پیام توئیتری گفت، پس از این رویداد، جهان باید درطرز فکر خود بازنگری کند.