رسانه‌های ترکیه جزئیاتی از قتل مدیر جم تی وی منتشر کردند

یک روز پس از کشته شدن سعید کریمیان، مدیر شبکه تلویزیونی جِم تی وی در استانبول، رسانه‌های ترکیه روز یکشنبه جزئیاتی از این سوء قصد منتشر کردند.

به نوشته روزنامه حریت، خودروی حامل سعید کریمیان و همراه کویتی‌اش شامگاه شنبه در یکی از محلات استانبول از سوی افراد ناشناس به رگبار بسته شد که در پی آن هر دو سرنشین جان باختند.

خبرگزاری دوغان ترکیه نیز گزارش داده است خودروی سوخته مهاجمان بعدا در محله‌ای دیگر پیدا شد و پلیس استانبول تحقیقاتی را درباره این قتل آغاز کرده است.

از سوی دیگر، شماری از رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران در ایران، با انتشار تصویری از سعيد كريميان در کنار مریم رجوی، او را به همکاری تلویزیونی با سازمان مجاهدين خلق متهم کرده بودند اما این سازمان در بیانیه‌ای، با انتشار عکس اصلی گفته است رسانه‌های جمهوری اسلامی عکس آقای کریمیان را بر روی تصویری از یک سناتور بلژیکی در کنار خانم رجوی جایگزین کرده‌اند.

سازمان مجاهدین خلق سوء قصد به سعید کریمیان را به مأموران جمهوری اسلامی نسبت داده است اما هيچ گونه مدرك يا شواهدى در اثبات اين ادعا ارائه نكرده است. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله شنبه را برعهده نگرفته است.