وزیر خارجه روسیه از آمریکا خواست که از حمله به نیروهای حامی دولت بشار اسد بپرهیزد

وزارت خارجه روسیه می‌گوید سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با رکس تیلرسون، هم‌تای آمریکایی خود، از او خواسته است که نیروهای ایالات متحده دیگر به حامیان اسد در سوریه حمله نکنند. بنا بر بیانیه روز شنبه وزارت خارجه روسیه، روسای دیپلماسی دو کشور در عین حال بر تمایل خود برای همکاری به‌منظور پایان دادن به بحران سوریه، تاکید کرده‌اند.
مقام‌های آمریکایی ماه گذشته به رویترز گفته‌بودند که واشنگتن این حملات را علیه شبه‌نظامیان طرفدار بشار اسد که تهدیدی برای نیروهای آمریکایی هستند، انجام می‌دهد.

ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، آخرین بار روز چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف مواضع یک واحد از نیروهای وابسته به دولت سوریه را، پس از آن‌که با وجود هشدارهای صادرشده در حال نزدیک‌شدن به پایگاه «تنف» بودند، هدف قرار داده‌اند. یگان‌های ویژه آمریکا و بریتانیا، از پایگاه «تنف»، برای آموزش برخی از شورشیان سوری در نبردهای زمینی علیه گروه «حکومت اسلامی» (داعش)، استفاد می کنند. بنابرگزارشی دیگر سه هفته پیش هم جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا یک کاروان ارتش سوریه و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را هدف گرفته اند.