لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۳

حمله جنگنده‌های ائتلاف به کاروان نیروهای وابسته به حکومت سوریه


نقشه سوریه و «التنف»
نقشه سوریه و «التنف»

ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که جنگنده های این ائتلاف مواضع یک واحد از نیروهای وابسته به حکومت سوریه درمنطقه مرزی التنف را هدف قرار داده اند.

به گزارش رویترز، در این بیانیه تصریح شده است: در حدود ۶۰ نیروی وابسته به حکومت سوریه به همراه تانک، توپخانه، خودروهای زرهی و سلاح‌های ضد هوایی در حال نزدیک شدن به پایگاه التنف در مرز عراق و اردن بودند. این اقدام نیروهای ائتلاف حاضر در این پایگاه را مورد تهدید قرار می داد.

این بیانیه همچنین تاکید کرده است:نیروهای ائتلاف پیش از حمله به این واحد، به آنها هشدار داده بودند.

رویترز می گوید، واحدهای ویژه آمریکا و بریتانیا پایگاه «التنف» را برای آموزش نیروهای سوری گسترش داده‌اند. هدف این نیروها بیرون کردن شبه‌ نظامیان گروه حکومت اسلامی (داعش) از استان شرقی دیرالزور است. این استان با عراق هم مرز است.

ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در این بیانیه می گوید، این حمله زمانی رخ داد که نیروهای وابسته به حکومت سوریه درمنطقه ای شامل مقررات آتش بس پیشروی کردند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ائتلاف بین‌المللی نمی خواهند با نیروهای دولتی سوریه یا نیروهای وابسته به آن بجنگند،‌ اما آماده اند تا از خود دفاع کنند.

این دومین باری است که نیروهای ائتلاف به نیروهای وابسته به حکومت سوریه در این منطقه حمله می کنند.

رسانه‌های بین المللی به نقل از منابع محلی گزارش داده بودند جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا در۲۸ اردیبهشت یک کاروان ارتش سوریه و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را هدف قرار دادند.

مزاحم السلوم، از گروه مغاوير الثورة، به خبرگزاری رویترز گفته بود جنگنده‌های ائتلاف بعد از آن به کاروان حمله کردند که نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در ۲۷ کیلومتری این پایگاه نظامی با نیروهای شورشی درگیر شدند.

منابع امنیتی منطقه‌ای می‌گویند بزرگراه بغداد- دمشق تا پیش از تصرف نوار مرزی عراق و سوریه از سوی گروه حکومت اسلامی یک مسیر عمده برای انتقال تسلیحات ایران به داخل خاک سوریه بود.

XS
SM
MD
LG