اعضای خانواده آمریکاییان زندانی در ایران در کنگره آمریکا شهادت می‌دهند

اعضای خانواده شهروندان ایالات متحده که در ایران زندانی هستند، روز سه‌شنبه در مجلس نمایندگان مردم آمریکا حاضر می‌شوند.

بنا بر گزارش پایگاه رسمی اینترنتی «کمیسیون روابط خارجی کنگره» داگلاس لوینسون، فرزند رابرت لوینسون، بابک نمازی (برادر سیامک و پسر محمدباقر نمازی) و عمر ذکا (فرزند نزار ذکا) در جلسه «کمیسیون خاومیانه و آفریقای شمالی» شهادت خواهند داد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، سپاه پاسداران ایران را متهم کرده‌اند که سیامک نمازی، باقر نمازی، کارن وفاداری و شهروند چهارمی که هویتش علنی نشده و دو تن دیگر که دارای اجازه اقامت دائم در آمریکا هستند؛ آفرین نیاسری و نزار ذکا، را «گروگان گرفته‌است».

آنها همچنین از دولت ایران خواسته‌اند به تعهدات خود عمل کرده و هرگونه اطلاعاتی را که می‌تواند به پیدا کردن رابرت لوینسون منجر شود در اختیار ایالات متحده قرار دهد.

کاخ سفید جمعه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ و دولت او تلاش‌های خود را برای بازگرداندن و آزادی تمامی شهروندان آمریکایی که به صورت ناعادلانه در سراسر جهان زندانی هستند، تشدید کرده است.

پس از این بیانیه، سخنگوی وزارت خارجه ایران هشدار آمریکا را درباره پیامدهای آزاد نشدن شهروندان آمریکایی «مصداق دخالت در امور داخلی ایران و امری غیرقابل قبول و مردود» خواند.