آمریکا آماده می شود تا روز دوشنبه آینده قطعنامه ای علیه آزمایش های اتمی کره شمالی را در سازمان ملل به رای بگذارد

پس از نشست اضطراری روز دوشنبه شورای امنیت برای بررسی آزمایش اتمی کره شمالی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل خبر داد که کشورش قطعنامه‌ای را در مورد کره شمالی به رایزنی خواهد گذاشت تا دوشنبه آینده در مورد آن رأی‌گیری شود.

در شرایطی که گزارش‌ها حاکی از آن است که کره شمالی خود را برای آزمایش یک موشک قاره‌پیما دیگر آماده می‌کند، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه تأکید کرد که شورای امنیت باید به سرعت در این زمینه اقدام کند. خانم هیلی حل بحران را از راههای دیپلماتیک تنها با تشدید تحریم‌ امکانپذیر دانست. او همزمان افزود که کشورش خواستار جنگ نیست اما شکیبایی این کشور هم نامحدود نخواهد بود.

کره شمالی در دو ماه گذشته، دو موشک قاره پیما، سه موشک میان‌برد و نیز یک بمب هیدروژنی آزمایش کرده است. مورد اخیر، ششمین و قدرمندترین بمب اتمی آزمایش شده در کره شمالی است که ادعا شده برای موشک‌های دوربرد طراحی شده است.

آزمایش اخیر هسته‌ای کره شمالی با محکومیت شدید بین‌المللی روبه‌رو شده و در این زمینه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که مماشات با کره شمالی بی‌نتیجه است. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم روز یکشبنه در گفت‌وگوهایی با رهبران چین و ژاپن اقدام کرده شمالی را محکوم کرد اما از همه طرف‌ها خواست تا از خود خویشتن‌داری نشان دهند.