در زلزله اخیر استان کرمانشاه حدود یکصد نفر قطع نخاع شده‌اند

در چهارمین روز از وقوع زمین‌لرزه در استان کرمانشاه، آمار مختلفی از کشته‌شدگان این حادثه ارائه شده و همزمان سازمان بهزیستی از قطع نخاع شدن حدود یکصد نفر در پی این زلزله خبر داده است.

فرید براتی، معاون سازمان بهزیستی ایران، به ایسنا گفته است قطع نخاع شدگان بیشتر ساکن روستاهای کوهستانی و مربوط به مناطق ریجاب، زرده‌دالاهو و سرپلِ ذهاب بوده‌اند که به گفته او، حدود هشتاد تن از آنها در کرمانشاه و بقیه در تهران و همدان بستری هستند.

از سوی دیگر آمار متفاوتی از کشته‌شدگان زمین‌لرزه منتشر شده است. اورژانس سراسری کشور روز چهارشنبه شمار جان‌باختگان را ۴۷۴ نفر اعلام کرد. ساعاتی پس از آن احمد صفری، نماینده کرمانشاه در مجلس، با انتقاد از عدم کمک‌رسانی به روستاهای زلزله‌زده گفت: «بیش از هزار نفر تا الان جان باخته‌اند». با این حال اسماعیل نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران، در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما آمار هزار کشته را را نادرست خواند و گفت: ۴۳۲ نفر جان‌باخته داریم و ممکن است حدود ۲۵ نفر در روستا‌ها بدون تشریفات قانونی دفن شده باشند.

در تحولی دیگر، شامگاه چهارشنبه زمین‌لرزه‌ای نسبتا قوی در جمهوری آذربایجان روی داد که در استان اردبیل نیز احساس شد و به گفته مقام‌های محلی، شش مصدوم برجای گذاشت.