استفاده از توصیفی توهین‌آمیز برای کشورهای آفریقای و هائیتی توسط دونالد ترامپ، با انتقاد شدید قانونگذاران آمریکایی مواجه شد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل اینکه در جلسه با تعدادی از اعضای مجلس سنا، کشورهای آفریقایی و هائتیی را به شکلی توهین‌آمیز توصیف کرده است، با انتقاد شدید قانونگذاران کشورش رو‌به‌رو شده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، رئیس جمهوری آمریکا در روز پنج‌شنبه در جلسه‌ای درباره قوانین مهاجرت، کشورهای آفریقایی و هائیتی را با عبارتی توهین‌آمیز معادل با «چاه مستراح» در زبان فارسی توصیف کرده است. به نوشته این روزنامه، آقای ترامپ گفته است که چرا باید به شهروندان این کشورها اجازه ورود به آمریکا را داد؟ رئیس جمهوری آمریکا همزمان گفت آمریکا باید مهاجران بیشتری از کشورهایی نظیر نروژ بپذیرد.

راج شاه سخنگوی کاخ سفید گفته های دونالد ترامپ را که موجب انتقاد دموکراتها و جمهوریخواهان شد تکذیب نکرد و گفت: «بعضی چهره‌های سیاسی واشینگتن به نفع کشورهای خارجی مبارزه می‌کنند، اما رئیس جمهور ترامپ همواره به نفع مردم آمریکا مبارزه می‌کند».

استنی هویر Steny Hoyer یک قانونگذار ارشد و نماینده ایالت مریلند در مجلس نمایندگان آمریکا گفته‌های دونالد ترامپ را «نژادپرستانه و ننگین» توصیف کرد.

میا لاو Mia Love نماینده جمهوریخواه ایالت یوتا که دختر یک مهاجر از کشور هائیتی است هم گفته های رئیس جمهوری آمریکا را «نامهربانانه، تفرقه‌پراکنانه، نخوت آمیز و مخالف با ارزشهای این کشور» توصیف کرد. او همچنین رفتار دونالد ترامپ را در جایگاه رهبر یک کشور غیرقابل قبول خواند و گفت او باید برای حرفی که زده معذرتخواهی کند.