نتانیاهو با پوتین درباره اقدام های ایران در سوریه گفت و گو کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه، هشدار داد که این کشور آنچه را «حضور فزاینده نظامی ایران در سوریه و لبنان» نامید، نخواهد پذیرفت.

بنیامین نتانیاهو، که هم اکنون برای گفت و گو برسر سوریه در روسیه به سر می برد پس از گفت و گو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در یک بیانیه ویدیویی این دیدار را "خوب و ژرف" توصیف کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، نخست وزیر اسرائیل پیش از این سفر گفته بود که ایران سعی دارد به توصیف او « لبنان را تبدیل به یک سایت موشکی بزرگ، بر ضد اسرائیل کند». وی افزود که تل آویو این اقدام را تحمل نخواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، همچنین، با اشاره به آنچه تلاش ایران برای تثبیت حضور نظامی خود در سوریه خواند، افزود اسرائیل به شدت مخالف آن و نیز در حال اتخاذ اقدام هایی برای مقابله با آن است.

روسیه و ایران در جنگ سوریه از بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور، پشتیبانی می کنند. با وجود عملیات نظامی روسیه در سوریه از سپتامبر ۲۰۱۵ و کمک به بشار اسد در بازپس گیری برخی از مناطق کلیدی، مسکو همچنان روابط دوستانه خود را با اسرائیل حفظ کرده است. این دو کشور برای جلوگیری از هر گونه درگیری در سوریه، با هم در ارتباط هستند.

جمهوری اسلامی ایران می گوید که به دعوت دولت بشار اسد در جنگ داخلی سوریه «حضور مستشاری» داشته است.