فرانسه اعتبار مالی صادرات به ایران را تأمین می‌کند

مدیر بانک «بی‌پی‌آی‌فرانس» می‌گوید که فرانسه در ماه‌های آینده کار اختصاص وام‌های یورویی به خریداران ایرانی کالاهای‌ فرانسوی را آغاز خواهد کرد تا بدین ترتیب بیرون از محدوده تحریم‌های آمریکا، تجارت را تسهیل کند.

نیکلا دیفوُرگ مدیر اجرایی بانک «بی‌پی‌آی‌فرانس» در این باره گفت: طرح این بانک آن است که با دادن اعتبار صادرات در قالب یورو به خریداران کالا و خدمات فرانسوی، تسهیلات در اختیار آنان قرار گیرد.

به گزارش رویترز جریمه ۹ میلیارد دلاری «بانک بی‌اِن‌پی پاریبا» به دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده از سوی دادگاهی در آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی ، دیگر بانک‌های فرانسوی را از کار مبادله تجاری با ایران بازداشته است.

از زمانی که پاریس و واشینگتن به همراه دیگر قدرت‌های جهانی توافق کردند که در اِزای برداشتن برخی از تحریم‌های ایران، برنامه هسته‌ای تهران را تحت نظارت و کنترل قرار دهند، فرانسه در صدد رونق مبادلات تجاری خود با ایران بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده که از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد و واشینگتن برخی محدودیت‌های مالی را علیه ایران وضع کرده است که این امر باعث شده تا بانک‌های خصوصی در مبادلات مالی با تهران محتاطانه رفتار کنند.