سوریه خواستار محکومیت نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از سوی شورای امنیت سازمان ملل شد

سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا آنچه را «قتل عام» ده‌ها نیروی تحت حمایت دمشق به دست نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در شرق این کشور خواند محکوم کند.

وزارت خارجه سوریه روز پنجشنبه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از آنچه «جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت» خواند، شکایت کرد. این در حالی است که نیروهای تحت رهبری آمریکا اعلام کرده‌اند که اقدام آنان در استان دیر الزور، در مواجهه با نیروهای حکومت دمشق «دفاع از خود» بوده است.

آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام نظامی آمریکا شمار نیروهای مهاجم حکومت دمشق را حدود ۵۰۰ نفر اعلام کرد که با آتش توپخانه و تانک‌های تی – ۵۵ و تی – ۷۲ به نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق رود فرات حمله کردند، و با دادن ۱۰۰ نفر تلفات مجبور به عقب‌نشینی شدند.

استان دیر الزور تا ۴ ماه پیش در اختیار نیروهای موسوم به خلافت اسلامی (داعش) قرار داشت و میدان‌های نفتی و گازی آن، منبع درآمد آن گروه محسوب می‌شد.

نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا؛ و نیروهای حکومتی دمشق تحت حمایت روسیه ، همراه با شبه‌نظامیان مورد پشتیبانی ایران، در این منطقه با داعش درگیر جنگ بودند.