حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر گفت با تایید محمود احمدی نژاد به ۱۶ عضو دولت دهم پاداش داده است

حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی نژاد در دولت دهم، روز شنبه بعد از پایان سومین جلسه دادگاه تجدیدنظر به خبرنگاران گفت در جلسه امروز (شنبه) او و وکلیش گفته اند که آقای بقایی در دوره دولت دهم با نظر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت به ۱۶ نفر از اعضای دولت پاداش داده است. ایلنا به نقل از او در توضیح دلیل این اقدام نوشته است که این افراد به رغم کار زیاد اضافه کار دریافت نکرده و برای سفرهای استانی حق ماموریت نگرفته بودند.
حمید بقایی با استناد به مواد قانون اساسی بار دیگر خواستار برگزاری محاکمه علنی در دادگاه عمومی و با اطلاع مجلس شد. او افزود جلسه بعدی دادگاه تجدیدنظر روز چهارشنبه تشکیل خواهد شد.

«پرداخت پاداش به ۱۶ نفر از اعضای دولت»، «کمک به دانشگاه بین‌المللی ایرانیان، سازمان خانه ایرانیان و روزنامه دولتی ایران» و «تبانی در عقد قرارداد و معاملات پنج شرکت» از جمله اتهامات حمید بقایی اعلام شده‌است. حمید بقایی این اتهامات را رد کرده و آنها را غیرقانونی دانسته‌است. حضور حمید بقایی در نخستین جلسه دادگاه تجدیدنظر در روز ۱۴ بهمن با بیانیه تند محمود احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روبه‌رو شد.