وکیلی که در مورد معترض جان‌باخته در زندان اراک تحقیق می‌کرد به «۹ فقره اتهام» متهم شد

بر اساس گزارش‌ها محمد نجفی، وکیل دادگستری که پس از سخنانش دربارهٔ مرگ وحید حیدری یکی از معترضان تجمع‌های دی‌ماه بازداشت شده بود، در دادسرا به ۹ فقره اتهام، متهم شده‌است.

در اعتراضات دی ماه، یک نوجوان به نام وحید حیدری در بازداشتگاه کلانتری اراک جان باخت که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران درباره او گفتند معتاد بوده و در زندان «خودکشی» کرده است. پس از آن، یک نماینده مجلس گفت که محمد نجفی، وکیل دادگستری، با تحقیقات محلی در روستای محل سکونت این نوجوان جان‌باخته به توصیف او «ثابت کرده هیچ‌کس او را موادفروش نمی‌شناسد.» در پی این ماجرا، قوه قضائیه اتهامات متعددی را متوجه این وکیل دادگستری کرد.

پیام درفشان، وکیل محمد نجفی در مصاحبه با وب‌سایت کمپین حقوق بشر در ایران، خبر داد که پیش از این هشت اتهام از جمله توهین به رهبر و تبلیغ علیه نظام به موکلش «تفهیم» شده بود و در آخرین جلسه بازپرسی هم یک اتهام اضافه شده‌است که هنوز وکلای آقای نجفی از جزئیات آن اطلاع ندارند. وکیل آقای نجفی گفت که برای این اتهام‌ها هیچ مستنداتی وجود ندارد.

وکیل محمد نجفی همچنین خبر داد که قرار بازداشت موقت سی‌روزه موکلش، روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه به پایان رسیده اما قرار بازداشت او تمدید و به بند عمومی زندان اراک منتقل شده‌است.