وزیر راه ایران می گوید که کشور با آنچه او «زوال اجتماعی» نامید روبه‌روست

عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی ایران، می گوید که کشور در حال زوال اجتماعی است و جامعه دیگر نمی‌تواند امید را به خود تزریق کند.

گفته‌های او روز شنبه در خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، بازتاب یافت. عباس آخوندی ابراز عقیده کرد که قدم اول برای حل این مساله بیان علنی موضوع است.

وزیر راه و شهرسازی ایران در زمانی این گفته ها را بر زبان آورده است که با تهدید استیضاح در مجلس رو‌به‌روست. درخواست استیضاح او روز ۳۰ بهمن به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد، امری که یک روز پس از سقوط هواپیمای مسافربری آسمان که از تهران راهی یاسوج بود، به وقوع پیوست.

در متن درخواست نمایندگان مجلس برای استیضاح آقای آخوندی وی به «عدم توانایی در مواجهه با بحران‌های موجود در سیستم حمل و نقل کشور»، «عدم نظارت بر سیستم ناوگان هوایی و زمینی»، «عدم اجرای برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی» و «بی‌انگیزه‌گی در اداره امور وزارتخانه ذیربط» متهم شده است.

از طرف دیگر عباس آخوندی در اظهارات روز شنبه خود بدون اشاره مستقیم به مورد خاصی گفت هر حادثه‌ای رخ می‌دهد، به جای اصلاح فرآیندها به تمرکز و درگیر شدن با یک فرد می‌انجامد.