عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید، برخی از دراویش به موساد و سی.آی.ای وابسته اند

ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به حادثه هفته گذشته خیابان پاسداران گفت، گروهی از دراویش به "موساد" و "سی.آی.ای" وابسته هستند.

ابوالفضل حسن بیگی، در گفت و گو با خبرگزاری مهر که روز سه شنبه منتشر شد افزود، افراد موسوم به دراویش در حال حاضر به سه دسته تقسیم می شوند و گروهی که زیر نظر نورعلی تابنده هستند، به گفته وی "با نظام جمهوری اسلامی زاویه ای" ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تشکیل دو انشعاب دیگر از دراویش افزود که یکی از آنها اصولا نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارد و به آمریکا و اسرائیل وابسته است و گروه سوم به جنگ مسلحانه اعتقاد دارد.

دوشنبه شب و صبح سه‌شنبه هفته گذشته، درگیری شدیدی میان نیروهای امنیتی و دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران رخ داد که در آن به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی، چهار تن از ماموران نیروی انتظامی و بسیجی کشته شده‌اند. برخی گزارش ها حاکی از بازداشت دستکم ۳۰۰ تن از دراویش است.

ابوالفضل حسن بیگی با اشاره به حضور اعضای گروه تابنده در جریان حادثه خیابان پاسداران، افزود که آنها البته با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی همکاری کردند.

بنا بر گزارش‌ها، در پی بالاگرفتن این درگیری‌ها، نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی، هواداران خود را به آرامش دعوت کرده بود.