یک نماینده مجلس گفت: چرا علی یونسی، جاسوس نبودن زهرا کاظمی را همان زمان اعلام نکرد

پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در گفتگوبا وبسایت عصر ایران، با اشاره به اظهارات علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات در مورد پرونده قتل زهرا کاظمی گفت: چرا آقای یونسی در همان زمان این موضوع را اعلام نکرد؟

علی یونسی روز یکشنبه گذشته (ششم اسفند) اعلام کرد که سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران، برخلاف نظرکارشناسی این وزارتخانه مبنی بر جاسوس نبودن زهرا کاظمی، «اصرار» داشته که خانم کاظمی جاسوس است و این پرونده را در نهایت به اطلاعات نیروی انتظامی واگذار کرد.

زهرا کاظمی، خبرنگار-عکاس ایرانی-کانادایی، در سال ۱۳۸۲ مقابل زندان اوین دستگیر شد و به دلیل خونریزی مغزی در زندان درگذشت.

پروانه سلحشوری گفت: زمان مطرح کردن این مسئله همان موقع بود که می‌شد اتهامات سعید مرتضوی را پیگیری کرد. وی تاکید کرد که دادستانی نمی توانست برخلاف نظر کارشناسی وزارت اطلاعات در این موضوع وارد شود. وی همچنین گفت: «در چندسال اخیر چندین پرونده همانند خانم کاظمی داشته‌ایم که هیچ کدام جرمشان ثابت نشد و به اتهام جاسوسی زندانی شدند». این نماینده مجلس از رئیس جمهور خواست به مسئله زندانیان سیاسی که به آنها چنین اتهاماتی وارد می شود «ورود پیدا کند».