امامان جمعه در شهرهای مختلف از مخالفت با حجاب اجباری انتقاد کردند

یک روز پس از سخنان آیت الله خامنه‌ای در مورد اجرای حکم حجاب،‌امامان جمعه درشهرهای مختلف ایران ،‌بر لازم الاجرا بودن این حکم ، تاکید و از مخالفت ها علیه حجاب اجباری انتقاد کردند.

کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رهبر جمهوری اسلامی در مورد حجاب، گفت مردم ایران از تحمیل به گفته وی اجباری بی حجابی نفرت دارند و زیر بار بی حجابی و بد حجابی نمی‌روند.

محمدعلی جزایری امام جمعه اهواز نیز تاکید کرد کوتاه آمدن مسئولین دربرابر مساله حجاب منجر به طرح مسائل دیگری چون شراب خواهد شد.

احمد علم الهدی امام جمعه مشهد، نیز روز جمعه در واکنش به برداشتن روسری دختران در ایران گفت اینکه یک دختر روسری‌اش را بر سر چوب کند و کشف حجاب کند در ظاهر شاید یک کار کودکانه باشد، اما جریانی که آن دختر را رهبری می‌کند یک جریان هویت‌ستیز در جامعه است.

در هفته های اخیر، جدای از اعتراض های خیابانی، طیف گسترده‌ای از اقشار اجتماعی ایران مخالفت خود با حجاب اجباری را ابراز کرده‌اند. از سوی دیگر علیرغم بازداشت شماری از دختران معترض به حجاب اجباری از سوی پلیس، برخی دختران همچنان به برداشتن روسری های خود و انتشار تصاویر آن در شبکه های اجتماعی ادامه می دهند