عبدالفتاح سیسی می گوید خواستار حضور رقیبان بیشتری در انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده است

رئیس جمهوری مصر، در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت که وی خواستار شرکت رقبای بیشتری در انتخابات هفته آینده ریاست جمهوری بوده تا به مردم حق انتخاب بیشتری دهد اما کشور آمادگی آن را نداشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عبدالفتاح سیسی، که انتظار می رود با درصد بالای رای، بار دیگر پیروز این انتخابات شود، گفت که برای کمبود شمار نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نباید وی را مقصر دانست.

تمام نامزدهای مخالف وی به جز یک تن از این رقابت ها کنار گذاشته شده اند و تنها رقیب عبدالفتاح سیسی نیز گفته است که از رئیس جمهور حمایت می‌کند.

عبدالفتاح سیسی در این گفت و گو که از بیشتر شبکه های اصلی مصر پخش شد گفت آرزو می‌کرده که حتی با ۱۰ نامزد دیگر رقابت کند اما به گفته وی کشور آمادگی آن را نداشته است. وی افزود که با وجود بیش از ۱۰۰ حزب در مصر آنها هیچ نامزدی را معرفی نکرده اند.

دو تن از ارتشیان پیشین مصر سال گذشته اعلام کردند که در این انتخابات با سیسی رقابت خواهند کرد. اما یکی از آنها، سامی عنان، رئیس پیشین ستاد ارتش، ماه ژانویه بازداشت شد و دیگری احمد شفیق، فرمانده پیشین نیروی هوایی و نخست وزیر، نیز از نامزدی کناره گیری کرد.