حکم اعدام رامین حسین پناهی ، ‌متهم به شورش مسلحانه برای اجرا به دادگاه انقلاب کردستان ابلاغ شد

حکم اعدام رامین حسین پناهی که در یکی شعبه های دیوان عالی تایید شده بود روز سه شنبه برای اجرا به دادگاه انقلاب ابلاغ شد.حسین احمدی نیاز ، وکیل مدافع آقای حسین پناهی ساعاتی پیش به رادیو فردا گفت که حکم موکلش برای اجرا به دادگاه ارسال شده است.

رامین حسین پناهی که از تیر ماه سال گذشته در زندان سنندج است به اتهام «بَغی» یا شورش مسلحانه علیه حکومت اسلامی و «عضویت در حزب کومله» در دادگاه بدوی محاکمه و به اعدام محکوم شد. دیوان عالی این حکم را در فروردین ماه امسال تایید کرد.

آقای پناهی پیشتر به قاضی پرونده گفته بود در زندان تحت «شکنجه و بدرفتاری» قرار گرفته و در زمان وقوع درگیری تیراندازی نکرده است. وکیل مدافع او هم پیش از این گفته بود که موکلش هرگز دست به اسلحه نبرده است.

سازمان عفوبین الملل، سه تن از کارشناسان امور حقوق بشر سازمان ملل و شمار دیگری از نهادهای مدافع حقوق بشر خواستار توقف اجرای حکم اعدام آقای حسین پناهی شده اند.

عفو بین‌الملل پیشتر گزارش داده بود که رامین حسین‌پناهی به همراه سه عضو دیگر حزب کومله، در کمین نیروهای سپاه پاسداران افتاده و پس از زخمی شدن در جریان «تبادل آتش» دستگیر شده است.