آمریکا ۹ شخص جدید حقیقی و حقوقی ایرانی و ترک را در فهرست تحریم ها قرار داد

وزارت خزانه داری آمریکا ۹ شخص جدید حقیقی و حقوقی ایرانی و ترک را در فهرست تحریم های خود جای داد. یک شهروند ترکیه به نام « گل‌نهال یگانه» و شبکه ای از شرکت های ترکیه و ایرانی در این فهرست قرار دارند. دو نفر به اسامی ایرج رونقی و تورج زنگنه که صاحب و اداره کننده شرکت هواپیمایی دِنا هستند از دیگر افراد تحریمی هستند.

دلیل تحریم این اشخاص همکاری آنها با شرکت های هواپیمایی ایرانی اعلام شده که قبلاتحت تحریم آمریکا بودند. این شرکت ها عبارتند از هواپیمایی ماهان، کاسپین ، معراج و پویا. وزارت خزانه داری آمریکا کمک‌‌های این اشخاص را از جمله رساندن قطعات به این شرکت ها و پشتیبانی عملیاتی عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اسیتو مِنوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت۹ شخص جدید تحریم شده، با کمک به این شرکت ها، درواقع به نیروی قدس سپاه پاسداران برای رساندن اسلحه و نفرات و پول به گروه های وابسته به ایران از جمله حزب الله لبنان، کمک می کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا به همه شرکت ها در جهان هشدار داده است که از همکاری با این چهار شرکت هواپیمایی ایران و دادن اجازه فرود وخدمات هواپیمایی به آنها خودداری کنند.