صدراعظم آلمان از نفوذ منطقه ای ایران ابراز نگرانی و از برجام دفاع کرد

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز دوشنبه در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، تحرکات ایران در خاورمیانه و نفوذ منطقه‌ای این کشور را یک مساله نگران کننده بویژه برای امنیت اسرائیل توصیف کرد.

خانم مرکل در نشست خبری خود با نخست وزیر اسرائیل گفت آلمان اقداماتی دیپلماتیک را درباره برنامه موشکی بالیستیک ایران ، فعالیت هایش در یمن و حضورش در سوریه مورد توجه قرار خواهد داد. وی همچنین بار دیگر ضمن دفاع از برجام تاکید کرد که شیوه‌های کشورش با اسرائیل در مورد هدف مشترک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تفاوت دارد.

بنیامین نتانیاهو نیز با اشاره به اینکه ایران درآمد ناشی از رفع تحریم‌های هسته‌ای را صرف مناقشه‌های منطقه‌ای کرده است گفت این روند می‌تواند به شروع موج دیگری پناهجویان به سوی مرزهای اروپا بیانجامد. آقای نتانیاهو پیش بینی کرد که برجام بدون حضور آمریکا به سوی فروپاشی می رود.

قرار است نخست وزیر اسرائیل در سفر ۴ روزه خود به اروپا با مقامات آلمان،‌فرانسه و بریتانیا، موضع اسرائیل را درباره برنامه هسته‌ای ایران و نفوذ منطقه‌ای ایران تشریح کند .

ایران گفته است آماده ماندن مشروط در برجام بدون حضور آمریکا است ولی برنامه موشکی خود را متوقف نمی کند ودرباره یمن آماده گفتگو است