شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حملات به بندر حُدیده، جلسه اضطراری تشکیل می دهد

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز، پنجشنبه و در پی شدت گرفتن حملات نیروهای ائتلاف عربی در بندر حدیده در یمن، جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.

این جلسه به درخواست بریتانیا تشکیل می شود.

بنا بر گزارش‌ها از یمن جنگنده‌های نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان در دومین روز از آغاز حملات خود علیه حوثی‌ها، به بمباران مناطقی از حُدیده ادامه دادند و از جمله مسیر اصلی حدیده به صنعا،‌ پایتخت یمن نیز بمباران شده است.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد تصرف بندر حدیده که تنها مسیر آبی حوثی‌هاست می‌تواند یک پیروزی مهم برای نیروهای ائتلاف باشد اما سازمان ملل هشدار داده است که این اتفاق می‌تواند زندگی صدها هزار یمنی را که در این منطقه زندگی می‌کنند تحت‌الشعاع قرار دهد.

بندر حدیده در کنار دریای سرخ مهمترین مسیر دریافت کمک‌های بشردوستانه برای بیش از هشت میلیون تن از مردم یمن است که در آستانه قحطی قرار دارد. علیرغم شدت گرفتن درگیری ها، سازمان ملل متحد همچنان به کمک رسانی ادامه می‌دهد.

ائتلاف عربی حدود سه سال پیش برای بازگرداندن عبد ربه منصور هادی به قدرت در یمن، وارد جنگ با حوثی های مورد حمایت ایران شد. برخی ناظران این تحولات را یک جنگ نیابتی بین عربستان سعودی و ایران ارزیابی می کنند.