وزارت خارجه آمریکا خواستار آزادی فوری نسرین ستوده شد

وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه با ابراز نگرانی از بازداشت مجدد نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر ، خواستار آزادی فوری وی شد.

هدر نائورت سخنگوی این وزارتخانه با «شجاعانه» توصیف کردن اقدامات نسرین ستوده گفت واشینگتن از مقامات ایران می‌خواهد خانم ستوده را همراه با صدها نفر دیگری که به گفته وی صرفا به خاطر ابراز دیدگاه‌ها و تمایل خود برای یک زندگی بهتر در زندان به سر می‌برند، آزاد کند.

عفو بین الملل نیز روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای بازداشت نسرین ستوده ، را حمله ای ظالمانه به یک مدافع حقوق بشر شجاع دانست. دیده بان حقوق بشر نیز با اشاره به جایگاه خانم ستوده در فعالیت‌های حقوق بشری خواستار آزادی بدون قید و شرط او شده است.

نسرین ستوده در ماه‌های اخیر وکالت برخی از زنانی را برعهده داشت که با نام دختران خیابان انقلاب شناخته می‌شوند و به حجاب اجباری معترض‌اند. خانم ستوده همچنین در هفته‌های اخیر به شدت با اقدام اخیر قوه قضاییه در ارائه فهرست وکلای مورد تایید این قوه، مخالفت کرده و آن را مغایر با حقوق شهروندی خوانده بود.

نسرین ستوده پیش‌تر در سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام بازداشت و زندانی شده بود و پس از سه سال آزاد شد اگر چه پس از آزادی برای سه سال از انجام وکالت محروم بود