علی اکبر حسینی از روحانیون مشهور در‌گذشت

علی‌اکبر حسینی که در ایران به دلیل اداره برنامه مشهور «اخلاق در خانواده» در دهه ۶۰ خورشیدی شناخته می‌شد٬ به علت «عارضه قلبی» درگذشت.

از آقای حسینی که هنگام مرگ ۷۹ سال داشت٬ به عنوان یکی از «استادان اخلاق» نام برده می‌شد. برنامه وی سالها از شبکه یک تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شد و به مشکلات خانواده‌های ایرانی میپرداخت.

با آنکه برنامه او از برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون ایران بود٬ اما به طور ناگهانی دیگر پخش نشد و گزارشهای تائیدنشده‌ای از «ممنوع‌التصویری» او نیز منتشر شده بود.

با آنکه علت «ممنوع‌التصویری» وی هرگز به طور رسمی اعلام نشد٬ اما گزارشهایی حاکی از آن بود که پس از سفری به آلمان٬ دچار «حاشیه‌هایی» شده که در بازگشت به منزل٬ برای وی «مشکلاتی» ایجاد کرده است.

رسانه‌های رسمی در ایران هرگز به این «حاشیه‌ها» نپرداختند٬ اما شایعاتی از «اختلاف» میان وی و همسرش به طور غیررسمی مطرح بود. با این حال٬ چند سال پس از این ماجرا٬ در مردادماه سال ۹۵ تصویری از وی در دیدار ائمه جماعت با رهبر جمهوری اسلامی منتشر شد.

علی اکبر حسینی علاوه بر برنامه اخلاق در خانواده٬ در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی نماینده تهران بود و سمت‌هایی همچون مدیریت کل آموزش و پرورش استان تهران، ریاست کمیسیون آموزش و پرورش مجلس، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد حوزه و دانشگاه را نیز در کارنامه خود داشت.