انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر خواهان پایان اعتصاب غذای دراویش زندانی شد

انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر، یک گروه فعال در زمینه حقوق دراویش، روز جمعه در اطلاعیه‌ای خواستار پایان اعتصاب غذای تعدادی از دراویش زندانی در ایران شد.

شنبه گذشته ، وب‌سایت مجذوبان نور از اعتصاب غذای هشت تن از دراویش مرد زندانی در تهران خبر داده بود.

اعتصاب‌کنندگان خواستار پایان دادن به حصر خانگی نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی، و آزادی «۳۶۰ درویشی» شده‌اند که از زمان درگیریهای خیابان گلستان هفتم پاسداران در زمستان گذشته در بازداشت به سر می‌برند.

در همین حال ۱۰ زن درویش زندانی در زندان قرچک، در اعتراض به «ضرب و جرح» و «خشونت سازمان‌یافته» به دست گارد این زندان، از روز جمعه، ۲۵ خرداد، اعتصاب غذا کرده‌اند.

در خبری دیگر، عفو بین الملل روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت زینب جلالیان ،‌زندانی کرد که با بیماری قلبی و عفونت دهان و دندان درگیر است هشدار داد .

این سازمان با اشاره به اینکه وضعیت جسمی خانم جلالیان در زندان خوی در‌آذربایجان غربی وخیم است می‌گوید درخواست مسئولان پزشکی زندان برای انتقال خانم جلالیان به خارج از زندان بارها توسط مقامات زندان رد شده است . زینب جلالیان که از سال ۱۳۸۷ زندانی است به اتهام همکاری با گروه پژاک ابتدا به اعدام و سپس با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شد