یک مقام رسمی آمریکایی می‌گوید اعتراض‌های اقتصادی در ایران به تحریم‌های آمریکا مربوط است

یک مقام رسمی آمریکایی اعتراضات اقتصادی در ایران و فشارهای مالی آمریکا بر ایران را مرتبط دانسته و می‌گوید که امیدوار است این فشار، اعمال به گفته‌ی وی زیان‌بار ایران در منطقه را کاهش دهد.

خانم مَنـدِلکر که معاونت وزارت خزانه‌داری در امور مربوط به تروریسم و اطلاعات مالی را برعهده دارد با اشاره به اعتراضات اخیر در ایران می‌گوید که ایران با حمایت از حزب‌الله لبنان، شیعیان حوثی یمن و بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، از درآمدهایش سواستفاده می‌کند.

پس از این اظهارات، نماینده ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنچه جروبحث‌های سیاسی و اقتصادی و اعتراض در کشوری به گفته وی پویا و دموکرات با هشتاد میلیون نفر جمعیت می‌نامید، طبیعی و حق مردم خوانده است.

خانم مندلکر و تنی چند از مقام‌های رسمی وزارت خزانه‌داری هفته گذشته به عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی سفر کردند تا پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا در روز سیزدهم آبان علیه صنعت نفت ایران، با متحدان واشینگتن گفت‌وگو کنند.

ایران از دی ماه سال گذشته با اعتراضات گسترده اقتصادی روبرو بوده و در ماه‌های اخیر بحران‌های ارزی و همچنین بحران آب نیز سبب بروز اعتراضاتی شده است.