عباس عراقچی نسبت به ادامه همکاری ایران و هند پس از آغاز تحریمهای آمریکا اظهار امیدواری کرد

عباس عراقچی ، معاون وزارت خارجه ایران نسبت به ادامه همکاریهای اقتصادی ایران و هند پس از سرگیری تحریمهای آمریکا اظهار امیدواری کرد. آقای عراقچی پس از دیدار با چند تن از مقامات دولت هند گفت خروج آمریکا از برجام مشکلاتی را برای خیلی از کشورها ایجاد کرده و ایرانبا شرکای تجاری اش از جمله هند مشغول رایزنی استتا طرفین بتوانند همکاری‌های خود را با شرایط جدید منطبق کنند.

هند یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران است و در دوران تحریمها میلیاردها دلار از ارز حاصل از فروش نفت در بانکهای هند ذخیره می شد و ایران برای خرید محصولات هندی از این پول استفاده می کرد.

به گفته آقای عراقچی شرایط فعلی به مراتب آسان ‌تر از گذشته است زیرا در حال حاضر تحریم‌های اتحادیه اروپا و تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران که برای همه کشورها الزام آور است، وجود ندارد.

آمریکا اعلام کرده که تحریمهای شدیدتری علیه ایران و کشورها وشرکتهایی که همکاری اقتصادی و مالی با تهران را ادامه دهند اعمال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز ماه گذشته میلادی واردات نفت هند از ایران حدود ۱۶ درصد کاهش یافت. تا کنون چندین پالایشگاه هند اعلام کرده اند که در صورت عدم دریافت معافیت از آمریکا روابط خود را با ایران قطع خواهند کرد.