وزیر خارجه آمریکا اجرای کامل تحریم‌ها علیه کره شمالی را کلید غیراتمی شدن آن کشور ارزیابی کرد

مایک پمپئو در پی دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که اعضای شورای امنیت این سازمان اتفاق نظر دارند که اجرای کامل تحریم‌ها علیه کره‌شمالی، برای دستیابی به هدف غیراتمی کردن آن کشور ضروری است.

به گفته آقای پمپئو اعضای شورای امنیت و به طبع آنها همه اعضای سازمان ملل متعهد شدند که این تحریم‌ها را به صورت کامل اجرا کنند و آمریکا انتظار دارد که این اقدام انجام شود.

به گفته وزیر خارجه آمریکا هم اکنون کره شمالی بسیار فراتر از آنچه قطعنامه شورای امنیت اجازه می دهد، فرآورده‌های نفتی را به صورت قاچاقی دریافت می‌کند. رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا از همه کشورها خواست بنا بر تعهدشان، از بروز این اقدامات از سوی کره شمالی جلوگیری کنند.

وزیر خارجه ایالات متحده در عین حال تاکید کرد که او و رییس جمهوری آمریکا هر دو همچنان امیدوار به انجام روند غیراتمی شدن کره شمالی هستند و افزود در این زمینه پیشرفتهایی شده است.

دونالد ترامپ در پی دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از توافق بر سر آغاز روند غیراتمی شدن کره شمالی خبر داد. دو طرف هنوز درباره جزییات این توافق و چگونگی اجرای این روند اطلاع رسانی نکرده‌اند.