واکنش‌های منفی به ناسزای نماینده جدید کنگره آمریکا علیه ترامپ

انتشار ویدیوی سخنرانی رشیده طلیب، نماینده دمکرات در کنگره، که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، را هدف یک ناسزای جنسیتی قرار داده است، موج واکنش‌های عموما منفی را میان هر دو حزب عمده آمریکا برانگیخت.

این ویدیو که در توییتر منتشر شده است، خانم طلیب را در جمع هواداران خود نشان می‌دهد که با به کاربردن فحشی علیه دونالد ترامپ وعده می‌دهد که مجلس جدید نمایندگان آمریکا وی را استیضاح می‌کند.

خانم طلیب از نخستین زنان مسلمانی به شمار می‌رود که به کنگره آمریکا راه یافته است، یک حقوق‌دان از ایالت میشیگان.

نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا، تاکید کرد که چنین ادبیاتی را نمی‌پسندد و آن را به‌کار نمی‌برد، اما در عین حال قصد هم ندارد که ضوابطی درباره نوع حرف زدن همکاران خود تعیین کند.

خانم پلوسی همچنین دونالد ترامپ را هم این میان مسئول دانست و گفت سخنانی که خود آقای ترامپ تاکنون گفته بدتر از این بوده است.

اما واکنش جری ندلر، رئیس دمکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان، بیشتر منفی بود. وی گفت که نه ادبیات خانم طلیب را می‌پسندد و نه موافق حرفی‌ست که او زده و اساسا بحث استیضاح خیلی زود است و باید همه واقعیات را سنجید.

کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، هم خشم خود را از ناسزای رشیده طلیب ابراز کرد و گفت که «چنین رفتاری را نباید تحمل کرد و باید جلوی او ایستاد».