ترامپ: اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا یکی از گزینه‌ها است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، می‌گوید که اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا «جزو گزینه‌ها» است.

او در مصاحبه روز یکشنبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس افزود درخواست نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا که مشروعیتش زیر سوال است، را برای ملاقات نپذیرفته است.

آقای ترامپ گفت: ««او درخواست ملاقات کرد و من نپذیرفتم زیرا تحولات از این مراحل گذشته است».

آقای مادورو با اعتراضات و مخالفت‌های روزافزون داخلی و خارجی روبه‌رو است.

اظهارات دونالد ترامپ در حالی است که هفته گذشته دوربین‌های رسانه‌ها متوجه یادداشتی در دست جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید شدند. در دفترچه جان بولتون نوشته بود: «۵۰۰۰ نیرو به کلمبیا».

این عبارت گروهی از رسانه‌ها و تحلیلگران را بر آن داشت تا درباره احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا گمانه‌‌زنی کنند.

کلمبیا در همسایگی ونزوئلا قرار دارد و مثل بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین خوآن گوآیدو، رئیس پارلمان و رقیب مادورو، را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت به رسمیت شناخته است.

از سوی دیگر لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه یکشنبه گذشته در گفت‌وگو با اکسیوس فاش ساخت که رئیس‌جمهوری آمریکا درباره مداخله نظامی با او صحبت‌ کرده است.

لیندسی گراهام اظهار داشت: «(ترامپ) گفت که "درباره استفاده از نیروی نظامی چه فکر می‌کنی؟" و من گفتم "خب بهتر است که آرام‌تر پیش بروی، (مداخله نظامی) می‌تواند مسئله‌ساز شود". و ترامپ گفت "مرا شگفت‌زده کردی چون تو خودت می‌خواهی به همه حمله کنی"».

دونالد ترامپ در اوت ۲۰۱۷ نیز گفته بود آمریکا در مقابل ونزوئلا گزینه‌های زیادی روی میز دارد که به گزینه نظامی هم تعبیر شده بود.