دادگاه حسین فریدون در اسفند ماه برگزار می‌شود

حسین فریدون، برادر حسن روحانی (در وسط)

سخنگوی قوه قضائیه ایران خبر داد که دادگاه حسین فریدون، برادر حسن روحانی، در اسفند ماه برگزار خواهد شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای درواکنش به درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای برگزاری دادگاه برادران رئیس جمهور و معاون اول او گفت: «کیفرخواست این پرونده قبل از اینکه نمایندگان نامه بنویسند، در دوم بهمن ماه صادرشده و به زودی هم اولین جلسه آن در اسفندماه برگزار می‌شود».

وی اعلام کرد که قاضی پرونده درباره علنی یا غیر علنی بودن جلسات دادگاه تصمیم خواهد گرفت.

دو هفته پیش ۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی علنی به پرونده حسین فریدون برادر رئیس‌جمهوری و مهدی جهانگیری برادر معاون اول وی شده بودند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، ماه گذشته گزارش‌ها درباره مختومه شدن پرونده حسین فریدون، برادر حسن روحانی، را تکذیب کرده و گفته بود که پرونده هنوز در دادسرا است و به دادگاه ارسال نشده است.

آقای اژه‌ای ۲۵ تیر ۹۶ از بازداشت حسین فریدون به خاطر «اتهامات مالی» خبر داد. یک روز بعد خبر رسید که حسین فریدون با «قرار وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی آزاد شده است».

ارتباط با رسول دانیال‌زاده که به دلیل بیش از دو هزار میلیارد تومان بدهکاری به بانک‌ها بازداشت شده، از جمله اتهامات حسین فریدون اعلام شده است.

مهدی جهانگیری، نایب رئیس اتاق بازرگانی، نیز روز ۱۴ مهر ۹۶ از سوی سپاه پاسداران کرمان بازداشت و در اسفند همان سال آزاد شد.

مهدی جهانگیری رئیس یک گروه مالی است که در زمان ریاست حمید بقایی بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تأسیس شد.

در حالی که نمایندگان اصول‌گرای مجلس خواستار محاکمه برادران حسن روحانی و اسحاق جهانگیری شده‌اند، برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب پیش از این پیشنهاد کرده بودند که یک هیات بی‌طرف به پرونده اتهام این دو نفر و همچنین صادق لاریجانی و فاضل لاریجانی دو برادر رئیس قوه قضائیه رسیدگی کند.