ابراز نگرانی از ایمنی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران و واکنش شهرداری

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، در مورد آنچه «ناایمن‌بودن» خطوط ۶ و ۷ متروی تهران توصیف شده به شهردار پایتخت هشدار داده‌است. شهرداری تهران اما این موضوع را رد کرده‌‌است.

بنا بر گزارش‌ها آقای علیخانی روز شنبه در نامه‌ای به پیروز حناچی، شهردار تهران، گفته این دو خط «ناایمن» هستند و تائیدیه ایمنی آن‌ها، باید پیش از افتتاح خطوط، به این کمیسیون ارسال شود.

مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ساعاتی پس از این گزارش‌ها بیانیه‌ای منتشر کرد؛ به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، این بیانیه «درخصوص حواشی مربوط به ایمنی خط ۶» منتشر شده‌است.

در این اطلاعیه آمده است که این خط مترو «طبق تمامی استانداردهای رایج و معمول مورد ارزیابی‌های لازم قرارگرفته و با تاییدیه مشاوران و مدیران شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه از هر لحاظ ایمن و مورد اطمینان کامل است».

در عین حال گفته شده تائیدیه لازم به شورای شهر فرستاده شده‌است.

در این اطلاعیه اشاره‌ای به خط ۷ متروی تهران نشده‌است.

خط ۶ مترو ۳۱ ایستگاه دارد و ۳۲ تا ۳۸ کیلومتر است. ۹ کیلومتر از این خط قرار است با حضور رئیس‌جمهوری ایران و شهردار تهران، روز یک‌شنبه افتتاح شود.

خط ۷ متروی تهران ۲۷ کیلومتر طول و ۲۳ ایستگاه دارد؛ گفته می‌شود این خط عمیق‌ترین خط متروی تهران است. هفت ایستگاه از این خط در خرداد ۹۶ افتتاح شدند.