رئیس کمیته امداد: به ما ۱.۵ میلیون یورو دادند، به آنجلینا جولی ۴۰ میلیون

آنجلینا جولی در سفر به موصل، عراق

رئیس کمیته امداد امام خمینی در ایران روز پنج‌شنبه در انتقاد از اتحادیه اروپا چنین اظهار نظر کرد که این اتحادیه به سیل‌زدگان ایران «تنها ۱.۵ میلیون یورو» کمک کرد، اما به آنجلینا جولی «رقاصه» ۴۰ میلیون یورو.

به گزارش خبرگزاری فارس، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد، در انتقاد از کمک «اندک» اروپایی‌ها به سیل‌زدگان ایران چنین گفته است که اتحادیه اروپا به مردم ایران «اهانت کرده» است.

در ادامه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان ایران، اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه، ۱۵ فروردین، مبلغ یک میلیون و دویست هزار یورو کمک اولیه اضطراری را به آنها اختصاص داد.

آقای فتاح در این باره گفت: «بنده معتقدم که اتحادیه اروپا با کمک یک و نیم میلیون یورویی که رقم ناچیزی است نیز به ملت ایران اهانت کرد.»

رئیس کمیته امداد افزود: «وزارت امور خارجه باید این رقم ناچیز را در حالی که هنوز آن را هم نداده‌اند به صورت اروپایی‌ها می‌زد. کمک ۱.۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران در حالی است که آنها ۴۰ میلیون یورو به آنجلینا جولی که یک رقاصه است کمک کردند.»

آقای فتاح درباره این «۴۰ میلیون یورو» توضیح نداده است، اما آنجلینا جولی صاحب یک سازمان خیریه است و برای کارهای بشردوستانه به چندین کشور جنگ‌زده از جمله عراق سفر کرده است.