ساخت ورزشگاه ۳۰ هزار نفری در کربلا با پول ایران تکذیب شد

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی،‌ زیرمجموعه وزارت ورزش ایران، روز چهارشنبه تکذیب کرد که استادیوم ۳۰ هزار نفری شهر کربلا در عراق با پول ایران ساخته شده است.

خبرگزاری مهر به نقل از حسن کریمی، مدیر این شرکت، نوشت که شرکت توسعه اماکن ورزشی «در خارج از کشور از جمله عراق هیچ گونه پروژه‌ای نداشته و تاکنون نساخته است».

به گفته آقای کریمی، «سیاست شرکت توسعه متناسب با بودجه توزیع عادلانه سرانه ورزشی بر اساس بررسی و موقعیت‌یابی در کشور است».

دو تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران و الزورای عراق روز سه‌شنبه مسابقه‌ای در ورزشگاه شهر کربلا داشتند که با یورش برخی از تماشاگران به داخل زمین و خشونت در میدان به پایان رسید.

در پی این اتفاق، رشید مظاهری، دروازه‌بان تیم ذوب‌آهن، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «… در ورزشگاهی که با پول مردم ایران ساخته شد امنیت جانی نداشتیم… این ورزشگاه رو با پول مردم ایران براتون ساختن...»

پیام این فوتبالیست ایرانی به موجی از اعتراض و انتقاد در میان ایرانی‌های حاضر در شبکه‌های اجتماعی دامن زد و تکذیبیه مدیرعامل شرکت توسعه را به دنبال داشت.

آن طور که خبرگزاری مهر نوشته است، ورزشگاه کربلا که بخشی از مجموعه ورزشی کربلا است «حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای می‌دهد و در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ توسط شرکت بهادرکول ترکیه طراحی و ساخته شده است».