خبرگزاری رویترز روز جمعه از دیدار مدیر امور ایران در وزارت خارجه ایالات متحده با معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در ریاض خبر داد.
این خبرگزاری بر اساس پیام توییتری این مقام عالیرتبه سعودی نوشت که برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، صبح جمعه با شاهزاده خالد بن سلمان در پایتخت عربستان دیدار کرده است.
موضوع این دیدار «حملات اخیر» در منطقه به چند نفتکش عنوان شده است. هنوز جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است.
عربستان و آمریکا هر دو جمهوری اسلامی را به حمله به نفتکشها در خلیج فارس متهم میکنند.
تهران در مقابل این اتهام را رد کرده و حملات مذکور را «فراتر از مشکوک» توصیف کرده است.
آقای هوک، مسئول مستقیم اجرای سیاست فشار حداکثری بر تهران، در ادامه سفر خود قرار است هفته آینده به اروپا برود و با مقامهای سیاسی آلمان، فرانسه و بریتانیا گفتوگو کند.