آغاز به کار «یگان حفاظت آستان قدس رضوی»

مصطفی خاکسار قهرودی، قائم‌مقام «تولیت آستان قدس رضوی»

مصطفی خاکسار قهرودی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، از تشکیل یگان ویژه حفاظت آستان قدس خبر داد و گفت فعالیت‌های این یگان «معطوف به اقدامات پیشگیرانه، حفاظتی و مراقبتی از موقوفات» است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خاکسار قهرودی که در «همایش تبیین مأموریت و وظایف یگان حفاظت آستان قدس رضوی» سخن می‌گفت، افزود که این اقدام «منجر به جلوگیری از تصرفات غیرقانونی» موقوفات خواهد شد.

به گزارش «آستان نیوز»، او در مورد «ضرورت» این طرح گفت که «برای اجرای مأموریت‌های بزرگ آستان قدس در حوزه موقوفات نیاز به وجود چنین یگانی احساس می‌شد.»

او توضیح دیگری در مورد این «مأموریت‌های بزرگ» نداد اما برخی مسئولان، نظیر ستار علیزاده، دبیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، از معضلی به نام «موقوفه‌خواری» خبر داده و از تصرف املاک وقفی و عدم پرداخت اجاره موقوفات انتقاد کرده‌اند.

مصطفی خاکسار قهرودی روز جمعه همچنین درباره ضرورت تشکیل این یگان با اشاره به تأکید رهبر جمهوری اسلامی بر «صیانت از موقوفات»، در حکم انتصاب احمد مروی به ریاست آستان قدس، ادامه داد: «با تشکیل این یگان، صیانت و حفاظت از موقوفات گسترده این آستان مقدس در استان‌های مختلف کشور، دقیق‌تر از گذشته دنبال خواهد شد.»

احمد مروی در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ با حکم رهبر ایران به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد. او از سال ۱۳۶۸ تا قبل از این انتصاب، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری بوده‌ است.