افزایش گرمای هوا در ایران تا ۵۰ درجه و بالاتر

هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی افزایش دما تا ۵۰ درجه و بالاتر از آن در هفته آینده خبر داد.

به‌ گفته محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان، در شبانه‌روز گذشته دمای اهواز کمی بیش از ۴۵ درجه سانتی‌گراد بوده است.

از سوی دیگر، بنا به اعلام استاندار خوزستان و با توجه به افزایش دمای هوا، چهارشنبه هفته آینده، دوم مرداد، در خوزستان تعطیل و فعالیت ادارات در سه روز پیش از آن نیز تنها تا ساعت ۱۲ خواهد بود.

شهر اهواز، مرکز خوزستان، نهم تیرماه سال گذشته نیز با دمای ۵۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر جهان نامیده شد.

افزایش دمای هوا پایتخت ایران را نیز تحت تأثیر قرار داده تا جایی که معاون شرکت توزیع نیروی برق تهران از سازمان‌ها و مردم خواسته است در روزهای پیش رو ده درصد از مصرف برق خود در ساعات اوج مصرف بکاهند تا خللی در تأمین برق پایدار مشترکان پایتخت ایجاد نشود.

کامبیز ناظریان، معاون شرکت توزیع نیروی برق تهران، همچنین با اشاره به قطعی برق ۱۵ سازمان ملی، استانی و تعدادی از بانک‌های پرمصرف پایتخت گفت: «حسب مصوبه هیئت دولت و دستورالعمل استانداری تهران، تمامی سازمان‌های ملی، استانی، نهادهای عمومی غیردولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و مؤسسات آموزش عالی باید مصرف برق خود را ده درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند.»

به‌ گفته آقای ناظریان، سازمان‌های یادشده باید در زمان اوج مصرف از مولدهای تأمین اضطراری برق استفاده کنند و دمای سیستم‌های سرمایشی را نیز روی عدد ۲۵ درجه نگه دارند.

سال گذشته، در ۱۴ تیرماه، مصرف برق در ایران با افزایش دما به رکورد بی‌سابقه ۵۵۴۰۰ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن هفت درصد رشد داشت.

منابع: ایسنا، مهر