برگزاری نمایشگاهی از زندگی خصوصی سلینجر، نویسنده آمریکایی، در نیویورک

دست‌نوشته رمان «ناتور دشت» از جمله مواردی است که در این نمایشگاه عرضه می‌شود

مجموعه‌ای از مدارک، دست‌نوشته‌ها، عکس‌های خانوادگی و اموال شخصی جی. دی. سلینجر، نویسنده شهیر آمریکایی،‌ به‌ مناسبت صدمین زادروز او، از ۲۶ مهر امسال به‌ مدت سه‌ماه، در کتابخانه عمومی نیویورک به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه که به‌ همت کالین، همسر سلینجر، و پسرش، مت، برگزار می‌شود، فرصتی است برای نگاهی به زندگی بسیار خصوصی جروم دیوید سلینجر که از ۱۹۶۰ دیگر هیچ اثری منتشر نکرد و در سال ۲۰۱۰ درگذشت.

به‌ گزارش آسوشیتدپرس، مت سلینجر اظهار امیدواری کرده است که با این نمایشگاه پرده‌ای هرچند کوچک از زندگی خصوصی پدر و مادرش، برداشته شود. سلینجر در طول زندگی خود، در انزوایی خودخواسته، همواره خود را از دیده‌ها پنهان نگه می‌داشت.

مت سلینجر اوایل سال جاری میلادی نیز در گفت‌وگو با روزنامه گاردین تأیید کرد که پدرش در تمام سال‌های عزلت رازآمیز و پنجاه سال دوری خودخواسته از انتشار، پیوسته مشغول نوشتن بوده است.

او همچنین وعده داد که این داستان‌ها و نوشته‌ها طی ده سال آینده به‌ تدریج منتشر خواهد شد.

پسر سلینجر اکنون اعلام کرده است که در نمایشگاه آتی در کتابخانه عمومی نیویورک هیچ یادداشت‌ منتشرنشده‌ای به‌ نمایش درنخواهد آمد و این نمایشگاه برای «خوانندگان بسیار خوبی است که رابطه عمیقی با آثار سلینجر دارند و مدت‌هاست که می‌خواهند او را بهتر بشناسند».

جى دى سلينجر، نويسنده معروف آمريكايى، كه با كتاب «ناتوردشت» در جهان و ايران شناخته‌شده است، در سال ۲۰۱۰ در ۹۱ سالگى در خانه خود در نیوهمپشر آمریکا درگذشت.

آخرين كتابى كه از سلينجر منتشر شد مربوط به سال ۱۹۶۵ و با نام «شماره ۱۶، هپ‌ورث، سال ۱۹۲۴» بود.

جرى برت، يكى از همسايگان اين نويسنده، در سال ۱۹۹۹ گفت که سلينجر سال‌ها پيش به او گفته است كه حداقل ۱۵ كتاب منتشرنشده را در جاى امنى در خانه‌اش نگه می‌دارد.