دفاع سخنگوی قوه قضاییه از حکم تصادف جنجالی پورشه

اردیبهشت امسال، حاشیه‌های تصادف پورشه با یک پراید که منجر به مرگ راننده پراید شد، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران، روز سه‌شنبه از حکم صادره برای پرونده جنجالی تصادف پورشه در اصفهان دفاع کرد.

اردیبهشت امسال در جریان تصادف یک پورشه با یک پراید که منجر به مرگ راننده پراید شد، انتشار سخنان یکی از نزدیکان راننده پورشه در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت.

او پس از تصادف گفته بود: «کشتیم که کشتیم، دیه‌اش را می‌دهیم.»

پرونده این تصادف در دادگاه اصفهان بررسی شد و راننده به پرداخت دیه و دو سال حبس محکوم شد. صدور این حکم هم با واکنش منفی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مواجه شد.

منتقدان می‌گفتند صدور این حکم نشان می‌دهد که اظهارات نزدیکان راننده پورشه مبنی بر این که «دیه‌اش را می‌دهیم» درست بوده است و قوه قضاییه در برخورد با این خانواده ثروتمند مماشات کرده و این حکم بازدارنده نیست.

سخنگوی قوه قضاییه ایران اما با رد این انتقادها روز سه‌شنبه گفت که دادگاه اصفهان «رای بسیار شایسته‌ای» صادر کرده و راننده پورشه را به یک فقره «دیه کامله برای قتل و ده فقره دیه جراحات وارد شده به مصدوم قبل از فوت» و دو سال زندان محکوم کرده است.

به گفته آقای اسماعیلی، چون راننده پولدار و اهل سفر خارج از کشور بوده، «دو سال ممنوعیت سفر به خارج» برای او صادر شده و علاوه بر این باید چهار ماه «در مراکز بهزیستی که محل معلولین و معلولین ناشی از تصادفات است» کار کند و دو جلد کتاب «کرامت انسانی» را هم مطالعه کند.