بازداشت یک رئیس شورای شهر و چند کارمند ثبت اسناد در ادامه «مبارزه با فساد»

منوچهر همت نجفی از مرداد ۱۳۹۸ برای دومین‌ سال به عنوان رئیس شورای شهر رودهن انتخاب شده بود

در تازه‌ترین خبرهای بازداشت‌های مرتبط با پرونده‌های فساد در ایران، رئیس حوزه قضایی رودهن روز چهارشنبه، ۲۲ آبان، از بازداشت رئیس شورای این شهر به اتهام «اختلاس و ارتشا» خبر داد.

همزمان قوه قضاییه نیز خبر بازداشت شماری از کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک ایران در ارتباط با «فساد و تخلفات درون‌سازمانی» را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا تقیان، رئیس حوزه قضایی رودهن ضمن اعلام خبر بازداشت منوچهر همت نجفی، رئیس شورای شهر رودهن، یادآوری کرد که در «پرونده سنگین» ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهر تاکنون ۲۵ نفر بازداشت شده‌اند.

در سوی دیگر، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه ایران نیز از بازداشت همزمان شماری از کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک این کشور خبر داد و اتهام‌ آنها را «اخذ رشوه‌های کلان، جعل و همکاری با افراد سودجو در جهت تصرف اموال عمومی یا خصوصی، سوء استفاده از اسناد مرتبط با اشخاص حقیقی و حقوقی، و ایجاد خلل و کاهش سرعت در فرآیند کار جهت اخذ رشوه‌های کلان» اعلام کرد.

سازمان ثبت اسناد و املاک از سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضاییه است، با این حال هنوز جزئیاتی از تعداد افراد بازداشت‌‌شده و سمت آنها منتشر نشده است.