تصاویر ماهواره‌ای نشان از فعالیت کره شمالی در سایت موشکی دارد

گزارش‌ها حاکی است کره‌ شمالی در حال فعالیت در سایت پرتاب موشک است و احتمالا برای آزمایش یک موتور محرک ماهواره یا موشک قاره‌پیما آماده می‌شود.

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» روز جمعه گفت به تصاویری دست یافته است که نشان می‌دهد کره شمالی احتمالا فعالیت‌های خود در این سایت پرتاب موشک را که ژوئن پارسال دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا از تخریب آن خبر داده بود، از سر گرفته است.

ترامپ بعد از دیدار با کیم جون اونگ، رهبر کره شمالی، در سنگاپور گفته بود این سایت تخریب شده است.

رهبران دو کشور فوریه سال جاری نیز دیدار کردند، اما اخیرا پیونگ‌یانگ از بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای خبر داده و طی ماه‌های گذشته چندین بار آزمایش موشکی انجام داده است که آخرین نمونه آن پرتاب دو موشک به سمت دریای ژاپن در هفتم آذرماه بود.

این گزارش می‌گوید کره شمالی به تازگی یک کانتینر بزرگ در محل سکوی پرتاب موشک سایت «سوهایی» قرار داده و ظاهرا برای آزمایش تجهیزات پرتاب ماهواره یا موشک قاره‌پیما آماده می‌شود.

اخیرا جنگ لفظی کره شمالی و آمریکا نیز شدت گرفته است. بعد از این که دونالد ترامپ در واکنش به آزمایشات موشکی کره شمالی، رهبر آن را «مرد موشکی» خواند، یک مقام ارشد پیونگ‌یانگ نیز روز جمعه ترامپ را «پیر خرفت» نامید.

کره شمالی تا پایان سال به آمریکا فرصت داده تا شروط ادامه مذاکرات این کشور را اجابت کند، وگرنه آزمایش‌های هسته‌ای را از سر خواهد گرفت.