رئیس سازمان بسیج: دستور کار ما افزایش حضور در محلات است

ایجاد بسیج زنان در همه رده‌ها و «تأسیس و راه‌اندازی دانشگاه بسیج» از دیگر برنامه‌های جدید سازمان بسیج است

غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج گفته است رویکردهای جدیدی مانند «بازآفرینی و ظرفیت‌سازی مجدد پایگاه‌های محلی بسیج با محوریت مساجد» و حضور در محلات در دستور کار این نهاد شبه‌نظامی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا سلیمانی روز سه‌شنبه ۲۶ آذر از برنامه‌های جدید این نهاد سخن گفته و از ایجاد بسیج زنان در همه رده‌ها و «تأسیس و راه‌اندازی دانشگاه بسیج» به عنوان دیگر دستورکارها نام برده است.

او از تدوین یک برنامه راهبردی ۵ ساله خبر داده که از ابتدای سال ۱۳۹۹ «بنیان نهاده خواهد شد» ولی جزئیات بیشتری درباره این برنامه ارائه نداده است.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی درباره گسترده‌تر شدن طرح «مدیریت محلات» با حضور بسیج منتشر شده است. در طرح «محله اسلامی»که در شهرهای مختلف ایران در حال اجراست، نیروهای بسیج به بهانه «کاهش آسیب‌های اجتماعی» بر حضور امنیتی خود در محلات افزوده‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز روز ۶ آذر در دیدار با بسیجیان از آنها خواسته بود که با الگو گرفتن از کمیته‌های انقلاب در دهه ۶۰، «در همه محله‌های کشور، راهبرد و تاکتیک آماده داشته باشند» و ارتباط‌شان را با مساجد تقویت کنند.