گلایه کتایون ریاحی از عدم تمدید مجوز بنیاد نیکوکاری‌

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی، بازیگری که ده سال است بازیگری را کنار گذاشته و یک بنیاد نیکوکاری را برای کمک به کودکان ناشنوا اداره می‌کند، از تمدید نشدن مجوز این بنیاد در چهار سال گذشته خبر داد و نسبت به عواقب آن برای کودکان ناشنوای نیازمند هشدار داد.

کتایون ریاحی در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق که روز سه‌شنبه، اول بهمن، منتشر شده، گفته است فعالیت بنیاد «کمک» در زمینه کاشت حلزونی گوش برای کودکان مناطق محروم «بدون هیچ‌گونه کمک دولتی» است و بنیاد او از سال ۹۲ تاکنون ۳۳۹ کودک نیازمند را از ناشنوایی نجات داده‌ است.

به‌گفته خانم ریاحی، زمان طلایی کاشت حلزونی برای کودکان ناشنوا تا چهار سال است، اما از چهار سال که بگذرد، شش میلیون تومان هزینه کاشت تبدیل به ۶۰ میلیون تومان می‌شود.

این بازیگر درباره دلیل تمدید نشدن مجوز بنیاد «کمک» در سازمان بهزیستی و وزارت کشور، با بیان این‌که دلیلش را نمی‌داند، گفت: «من برای مدیر جدید بهزیستی پیام دادم به بنیاد بیاید، با این هدف که ببیند در این محیط ۴۰ متری چه کارهای بزرگی انجام می‌شود، ولی نیامد و گفت به دفترش بروم.»

با این حال او اضافه کرد که کار حمایت از کودکان ناشنوا در مناطق محروم را در این چهار سال نیز بدون تعطیلی ادامه داده‌اند.

کتایون ریاحی از بازیگران سرشناس و تحسین‌شده است که در خرداد ۱۳۸۸ اعلام کرد از بازیگری در سینما و تلویزیون کناره می‌گیرد تا به کارهای دیگری بپردازد.