«شیطان وجود ندارد» رسول‌اف از ایران، در جشنواره برلین

نمایی از فیلم «شیطان وجود ندارد»، ساخته محمد رسول‌اف

در نشست رسانه‌ای هفتادمین دوره جشنواره فیلم برلین اعلام شد که فیلم «شیطان وجود ندارد»، تازه‌ترین ساخته محمد رسول‌اف، در بخش مسابقه این جشنواره حضور خواهد داشت.

در این نشست که روز چهارشنبه، ۹ بهمن، برگزار شد، کارلو چاتریان، مدیر هنری جشنواره برلین، همچنین ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی به محمد رسول‌اف اجازه خروج از کشور و حضور در جشنواره برلین را بدهد.

در تیرماه سال جاری، دادگاه انقلاب محمد رسول‌اف را به خاطر فیلم‌هایش به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم کرد.

پس از آن آقای رسول‌اف به رادیو فردا گفت که در حکم دادگاه انقلاب نام همه فیلم‌های او قید شده بود اما در جریان دادگاه بیش از همه بر فیلم‌های «به امید دیدار»، «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» و «لِرد» تأکید شد و این آثار با عباراتی چون «سیاه‌نمایی» توصیف شدند.

«شیطان وجود ندارد»، فیلم تازه‌ آقای رسول‌اف، فیلمی اپیزودیک است که عوامل فیلم هنوز هیچ خلاصه‌داستانی از آن منتشر نکرده‌اند.

پیشتر پذیرش فیلم‌های «نامو»، ساخته نادر ساعی‌ور، در بخش فوروم و «یلدا»، ساخته مسعود بخشی، در بخش «نسل» این جشنواره اعلام شده بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، معروف به برلینانه، از قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی در جهان و اروپا است که هر سال در ماه فوریه به مدت ۱۰ روز در برلین آلمان برگزار می‌شود.