ده‌ها زخمی در درگیری میان مخالفان دولت دیاب و پلیس در لبنان

اعتراضات در لبنان، امروز ۲۲ بهمن

تلاش معترضان لبنانی برای جلوگیری از رای اعتماد مجلس به کابینه جدید این کشور، به درگیری میان آنها و نیروهای امنیتی منجر شد.

خبرگزاری فرانسه، روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن با انتشار این خبر نوشته معترضان لبنانی معقتدند کابینه جدید قادر به حل مشکلات اقتصادی لبنان و نجات این کشور نیست.

قرار است پارلمان لبنان امروز به دولت حسن دیاب، سیاستمداری که از یک ماه و نیم پیش در اوج تظاهرات معترضان لبنانی به تشکیل دولت جدید مکلف شد، رای دهد.

معترضان پیش از آغاز جلسه رای اعتماد پارلمان، تلاش کردند خودروهای نمایندگان را متوقف کنند و مانع از حضور آنها در جلسه شوند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی به معترضانی که در اطراف ساختمان پارلمان در بیروت تجمع کرده بودند، گاز اشک‌آور پرتاب کرده و سعی کردند آنها را به وسیله فشار آب خودروهای آب‌پاش متفرق کنند، اما ناکام ماندند.

سازمان صلیب سرخ خبر داده که به‌دلیل این اقدامات پلیس، ۲۴ نفر از معترضان در بیمارستان بستری شدند و ۱۴۷ نفر نیز در خیابان مورد مداوا قرار گرفتد.

بر اساس این گزارش، شماری از نمایندگان شب قبل را در ساختمان پارلمان ماندند تا مطمئن باشند که صبح می‌توانند در جلسه رای اعتماد شرکت کنند.

لبنان از اواسط اکتبر سال گذشته شاهد تظاهرات علیه فساد دولتی و طبقه حاکم در این کشور است. به دنبال تشدید این اعتراضات سعد حریری از مقام نخست وزیر استعفا کرد.