اوج‌گیری کرونا در پاکستان با قرنطینه «نامناسب» در مرز ایران

کمپ قرنطینه کرونا در حومه کویته برای افرادی که از مرز تفتان از ایران آمده‌اند

گزارش‌ها حاکی است که در پی «قرنطینه نامناسب» افراد در مرزهای ایران و پاکستان، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور طی یک روز جهش چشمگیری یافته و به ۱۰۷ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی، ۶۱ نفر از این افراد در یک کمپ قرنطینه شهروندان بازگشتی از ایران به ویروس مبتلا شده‌اند که بالاترین میزان جهش روزانه مبتلایان به کرونا در پاکستان است.

سخنگوی اداره بهداشت ایالت سند اعلام کرده‌است که جهش ابتلا به کرونا مربوط به اجازه خروج افرادی از کمپ قرنطینه تفتان در مرز با ایران و آمدن آنها به این ایالت است. بر اساس آمارهای رسمی پاکستان، ۸۸ نفر از مبتلایان کل کشور در ایالت سند هستند.

بر اساس گزارش‌ها، برخی از قرنطینه‌شده‌ها بعد از دو هفته اقامت در کمپ و آزمایش، اجازه رفتن به منازل خود گرفته‌اند و این کار باعث اوج‌گیری شیوع ویروس در کشور شده است.

برخی از افرادی که در کمپ یاد شده هستند، به شبکه الجزیره دربارهٔ نامناسب بودن شرایط نگهداری صدها نفر در این کمپ خبر داده‌اند.

افرادی که طی ۱۴ روز علائم بیماری نشان ندهند، اجازه خارج شدن از قرنطینه گرفته و به خانه‌های خود می‌روند، مشروط بر اینکه برای ۱۴ روز دیگر در خانه خود قرنطینه شوند.